Какво Трябва Да Знаете За PPC (Pay-Per-Click) Рекламата? Научете Основите: от А до Я

какво е pay per click реклама

Какво е PPC?

Какво е ppc реклама
Via The Self Employed

PPC рекламата работи по pay-per-click модула, т.е. плащате само на клик, а не на показване (импресия). Чрез PPC рекламата разчитате по-скоро на платени посещения на сайта, отколкото на органични такива.

Google Ads позволява на рекламодателите да наддават за Ad Placement (позиция на рекламата) в спонсорираните линкове на търсачката, когато някой потърси дадена ключова дума, която се отнася до това, което конкретният бизнес предлага.

При всяко кликване на рекламата, посетителят бива препращан към даден уебсайт. При ефикасна PPC реклама, цената за клик може да бъде доста ниска, почти незначителна, а тогава определено ще си струва всеки клик и уникално (ново) посещение.

Например, ако плащате $3 за клик и реализирате продажби за $300, тогава сметката ви няма да е никак зле.

 

Как Работи PPC?

Моделът pay-per-click работи така, че всеки път, когато зададете търсене по ключова дума или фраза,  Google ще “зареди” страница от “победители”, които биват избрани въз основа на няколко фактора, като:

  • Quality Score (Оценка) + Relevance (релевантност) на ключовите думи и, съответно, реклами
  • Мащаб на наддаването (бидовете)
  • Ad Rank (ранг на рекламата)

Ad Rank, например, е метрика, която се извежда от два основни фактора:

  • CPC Bid (най-високата възможна сума, която сте готови да заплатите за клик)
  • Quality Score (тук влизат CTR, Relevance + цялостния вид, качеството на лендинг страницата)

Този модул (CPC Bid) позволява да достигнете потенциалните си клиенти срещу бюджета, който сте задали и който ви устройва. Приемете го като вид търг

 

Първи Стъпки при Създававане на PPC Кампания

Създаването на една обикновена PPC кампания включва следните дейности:

  • проучване и селектиране на правилните ключови думи
  • организиране на ключовите думи в добре структурирани рекламни групи
  • настройване на PPC лендинг страници (оптимизирани със същите ключови думи с крайна цел конверсия)

Търсачките често награждават онези, които могат да създават релевантно рекламно съдържание, което в дългосрочен план може значително да снижи и цената за клик.

Ако вашите реклами и лендинг страници са достатъчно интересни за потребителите (т.е. успяват да ангажират вниманието им), то Google най-вероятно ще ви “награди” с по-ниска цена за клик, което автоматично ще се отрази и върху ревенюто на бизнеса ви.

Но за да се случи всичко това, най-напред се запознайте с основните, базови стъпки и след това с тънкостите при създаването и оптимизирането на една PPC реклама.

 

Ефикасно PPC Проучване по Ключови Думи

 

PPC реклама
Via Abols IT Solutions

Планирането и проучването на ключови думи често бива доста времеемък процес. Но колкото и мъчително да ви се струва, това е ключова дейност при “построяването” на една PPC реклама. Все пак, имайте предвид, че реално цялата ви PPC кампания ще се върти около ключовите думи.

Проучването на ключови думи никога не приключва с един рунд.

Напротив, вие току-що започвате и пред вас се извива трънлив път, осеян с некачествени ключови думи, “извикани” от потребителите, и съответно некачествен трафик към сайта, а това няма да ви донесе особена полза.

Ефикасният PPC KL (лист с ключови думи) трябва да бъде:

  • Релевантен – фокус върху ключови думи, които да реализират висок CTR, оптимална цена за клик и, разбира се, повишени продажби. Това означава, че ключовите думи, за които наддавате, трябва да си кореспондират с това, което предлагате.
  • Задълбочен– проучването по ключови думи трябва да включва не само най-популярните и търсени във вашата ниша, но също и така наречените Long-tail keywords. Именно тези дългоопашати ключови думи са изключително специфични, макар и не толкова познати, съответно са с доста по-състезателен характер, което ги прави и по-скъпи.
  • Експанзивен – не спирайте да рафинирате кампаниите си по ключови думи, а това често включва и разширяване според търсенията им. Ако изпитвате трудности с блокирането на некачествен трафик (и съответно с оптимизирането), с радост ние от Webselo.com ще ви съдействаме.

 

Не Забравяйте да Оптимизирате PPC Кампанията си чрез:

  • Добавяне на още ключови думи: не спирайте да разширявате PPC кампанията си, ала само с релевантни за вашия бизнес ключови думи.
  • Не се страхувайте от негативните ключови думи:  добавете неконвертируемите ключови думи като негативни, за да ограничите лошия трафик. Например, ако предлагате платени курсове за PPC реклама, за вас неконвертируеми ключови думи биха били например всичко, свързано с думата “безплатно” или пък “как да”, тъй като в повечето случаи, потребителят няма никакъв интерес да закупи платен курс, а да намери безплатен такъв.
  • Правете А/В тестове на ниво ад групи – страхотен начин да повишите CTR-a и Quality Scora-a.
  • Анализирайте скъпите PPC ключови думи: винаги следете какво се случва в кампанията , особено когато има слабо представящи се ключови думи. При необходимост можете дори да ги изключите.
  • Рафинирайте лендинг страниците:  променете нещо по съдържанието, модифицирайки го така, че да има релевантни CTAs (call-to-action бутони/призиви); никога не изпращайте трафик само и единствено към една и съща лендинг страница – така се ограничавате от база за сравнение.

Ако вече разполагате с Google Ad акаунт, но изпитвате трудности при цялостното му менежиране, изпратете ни запитване за PPC Реклама за съдействие – ние работим с гъвкави решения в полза на всички наши клиенти.

Очакваме ви и до скоро!