Всичко за ръчното офериране за CPC

С ръчното офериране за цена на кликване (CPC) можете да зададете максимална цена за кликване върху рекламите Ви. Този начин на офериране е ценово ефективен за Вас, тъй като плащате само когато потребителят е достатъчно заинтересован да кликне върху рекламата Ви и да научи повече.

Помислете за билбордовете: Рекламодателите плащат за пространство в тях въз основа на това, колко хора може да видят рекламата им, докато шофират покрай тях, независимо дали тези хора наистина забелязват рекламата.

Рекламите в интернет са различни: С оферирането за CPC в Google Ads плащате за „пространство в билбордовете“ на Google само когато знаете, че потребителите са видели рекламата Ви и са били достатъчно мотивирани, за да кликнат. Ако 100 души видят рекламата Ви и трима кликнат върху нея, плащате за трите кликвания, а не за останалите 97 показвания.

Как функционира оферирането за CPC

При кампаниите с офериране за CPC задавате оферта за максимална цена на кликване – или просто „макс. CPC“ – представляваща най-голямата сума, която сте готови да платите за кликване върху рекламата си (освен ако не задавате корекции на офертите или не използвате подобрена CPC).

Пример

Ако смятате, че си заслужава да платите 0,25 лв. за нечие посещение на уебсайта Ви, можете да зададете 0,25 лв. като своя макс. CPC. Ще плащате най-много 0,25 лв., когато човек кликне върху рекламата Ви и няма да плащате нищо, ако не кликне.

Да приемем, че създадете текстова реклама и зададете оферта за макс. CPC от 0,25 лв. Ако 500 души видят рекламата, а 23 от тях кликнат, за да научат повече, ще платите само за тези 23 кликвания. Офертата Ви за макс. CPC е била 0,25 лв., затова ще платите не повече от 23 кликвания x 0,25 лв., което прави 5,75 лв.

Често ще плащате по-малко от офертата си за макс. CPC, защото с търга в Google Ads максималната стойност, която плащате, е минималната сума, необходима, за да преминете праговете за рекламния ранг и да надминете рекламния ранг на конкурента със следващия по-висок рекламен ранг за дадена позиция (ако има такъв). Прочетете секцията за действителната CPC по-долу, за да научите повече за крайната сума, с която бивате таксувани за кликване.

Силата на автоматичното офериране в Google Ads

Автоматичното офериране в Google Ads върши голяма част от тежката работа и премахва догадките при задаването на оферти, така че да достигате целевата си ефективност. Оферирането въз основа на реализации се осигурява от технология по време на търга, като офертите се оптимизират прецизно според действителните заявки за търсене за всеки търг. То взема предвид и голямо разнообразие от сигнали, налични по време на търга, в това число устройство, местоположение, част от деня, език и операционна система, за да обхване уникалния контекст на всяко търсене. Научете повече за автоматичното офериране в Google Ads

Как да решите каква стойност на офертата за CPC да зададете

Как да разберете каква CPC да зададете? Можете да разберете това въз основа на познанията си за фирмената си дейност и стойността на отделните продажби. Ако например продавате диамантени пръстени за 5000 лв., стойността на един нов клиент вероятно е по-висока, отколкото ако продавате пакетчета дъвки за 0,99 лв.

За Вас ще бъде зададена основна оферта за макс. CPC, когато изберете „Ръчна CPC“. Можете да я промените, като зададете суми за макс. CPC, които Ви устройват, за да видите колко кликвания започват да натрупват рекламите Ви и дали те водят до бизнес резултати на уебсайта Ви. Имайте предвид, че трафикът в интернет винаги се променя, така че е препоръчително редовно да преглеждате офертите си.

Използване на инструментите на Google за по-лесно определяне на офертите за CPC

Използване на корекции на офертите за достигане до точните клиенти

Можете да задавате корекции на офертите, които увеличават или намаляват офертите Ви за макс. CPC за търсения, извършвани от мобилни устройства или в конкретни местоположения. Ако кампанията Ви е насочена към дисплейната мрежа, можете да зададете корекции и за начини на насочване в рекламната си група, като например по теми или разположения, за да спомогнете рекламата Ви да се показва на най-подходящата аудитория. Корекциите на офертите Ви дават повече контрол над това, кога и къде се показва рекламата Ви, и се прилагат в допълнение към съществуващите Ви оферти.

Крайна сума, с която бивате таксувани

Офертата Ви за макс. CPC е най-високата сума, с която ще бъдете таксувани за кликване, но често начислението ще бъде по-малко – понякога и много по-малко. Крайната сума, с която Ви таксуваме за едно кликване, се нарича действителна CPC.

Действителната CPC често е по-малка от макс. CPC, защото с търга в Google Ads максималната стойност, която плащате, е минималната сума, необходима, за да преминете праговете за рекламния ранг и да надминете рекламния ранг на конкурента със следващия по-висок рекламен ранг за дадена позиция (ако има такъв).

Как офертата за макс. CPC влияе върху рекламния Ви ранг

В мрежата за търсене рекламният Ви ранг помага да се определи дали отговаряте на условията и ако е така, къде на страниците с резултати от търсенето се показват рекламите Ви (ако изобщо се показват) спрямо тези на другите рекламодатели. Ако показвате рекламите си в дисплейната мрежа, рекламният ранг играе същата ключова роля и там. Тъй като той е оценка, основана на офертата Ви за макс. CPC и качеството на рекламата Ви в сравнение с реклами от други рекламодатели, повишаването на офертата вероятно ще увеличи шансовете за показване на рекламата Ви.

Опции за офериране за макс. CPC

Можете да приложите офертата си за макс. CPC по няколко начина. Да приемем, че имате пекарна и сте настроили рекламна група за закуски с ключови думи, като понички, бухти и мекици. Може да зададете офертите си по следния начин:

  • Ако искате всички ключови думи в рекламната група да имат една и съща оферта: Задайте стандартна оферта на ниво рекламна група. Ако изберете CPC от 1,00 лв., тогава това е максималната Ви CPC, когато някой търси понички, бухти или мекици – която и да е от ключовите Ви думи. Същата оферта се отнася за разположенията, ако показвате рекламата си в дисплейната мрежа. Това е най-лесният начин да управлявате своите CPC.
  • Ако искате ключовите думи в рекламната група да имат различни оферти: Задайте оферти на ниво ключова дума. Ако например знаете, че хората, търсещи мекици, са склонни да купуват повече от онези, търсещи понички, бихте могли да оферирате 1,25 лв. за всяко кликване върху мекици и 1 лв. за всяко върху понички.
  • Ако искате начините на насочване към дисплейната мрежа да имат различни оферти: Можете да зададете макс. CPC за разположения, теми или други начини на насочване. Така например, за да спомогнете рекламата Ви да се показва в уебсайт с рецепти за понички, можете да зададете персонализирана оферта за това конкретно разположение в дисплейната мрежа.

Това полезно ли бе?

Как можем да направим подобрения?
Търсене
Изчистване на търсенето
Затваряне на търсенето
Главно меню
13357230766628373440
true
Търсене в Помощния център
true
true
true
true
true
73067
false
false
false